Víkendové pobyty v tuzemsku znovu získávají na popularitě

Víkendové pobyty v tuzemsku znovu získávají na popularitě

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

S neomezenou možností pohybu na území Evropské unie není již několik let výjimkou si ve volném čase odskočit k sousedům. Češi tak daleko častěji využívají možnosti obdivovat evropské metropole a křižují zahraniční silnice o sto šest. Cestovatelské zvyklosti se ale mění, a tak můžeme pozorovat i to, že se více a více výletních nadšenců opět vrhá k mapě České republiky. I zde je totiž nespočet míst, které stojí za to navštívit.

Za rozvojem tuzemského cestovního ruchu stojí mimo jiné i slevové portály, které mnohdy nabízí lákavé víkendové pobyty za přátelské ceny. Statistiky agentury Czech tourism však ukazují, že vizuálně atraktivní nabídka těchto portálů přesvědčí ke spontánnímu nákupu až 62 % zákazníků. Nízká cena je hlavním důvodem nákupu dovolené jen u poloviny z nich. Tak či onak, zvyklosti českých turistů se mění a kratší pobyty v tuzemsku jsou v současnosti oblíbené i mimo hlavní sezonu. „Tuzemské pobyty u nás dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější nabídky vůbec. Pro penziony a hotely je to rychlý způsob, jak vyplnit kapacity v termínech s nižší obsazeností nebo o sobě dát vědět v začátcích podnikání.“, říká David Beška, obchodní ředitel českého vyhledávače slev Skrz.cz.

S tím možná souvisí i fakt, že stále více českých turistů navštěvuje cílové destinace i během pracovního týdne. Provozovatelé ubytovacích a restauračních zařízení vymýšlejí nové a neotřelé akce za účelem nalákat zákazníky i mimo víkend a jejich snaha se očividně vyplácí. „Celé letní prázdniny organizujeme například akci Dětenice ženám. Znamená to, že každé pondělí u nás mají ženy v doprovodu platícího muže vstup na zámek, pivovar a do pekla zdarma. V ceně je taktéž oběd či večeře. Odezva je zatím velice pozitivní a jsme zvědavi, jaká bude návštěvnost.“, uvádí jeden z mnoha příkladů, jak získat mimovíkendovou klientelu, marketingová ředitelka zámeckého resortu Dětenice, Aneta Ondráčková.

Za popularitou Dětenic ovšem taktéž stojí neobvyklý koncept, který je v tak veliké konkurenci stěžejní. Celý resort nabízí nespočet možností, jak strávit originální několikadenní dovolenou, ať už středověkou show v místní krčmě či přenocováním ve středověkém hotelu, kde například místo žárovek najdete svíce a pochodně. Navíc se také traduje, že tu v noci straší, a tak je lepší se ujistit, že jsou děti z celodenní programu dostatečně utahané, aby možné nezvyklé zvuky raději prospaly.

Zvučné jméno získávají Dětenice už i mezi zahraniční klientelou. „Přestože k nám z velké části jezdí Češi, zahraniční turisté nejsou výjimkou. Nezřídka se stává, že u nás pražské hotely dělají rezervace na večeři ve Středověké krčmě pro jejich hosty, a to i přesto, že od hlavního města nejsme nejblíže.“, dodává Ondráčková. Fakt, že se české vísky a městečka dostávají na seznam atrakcí i u ostatních národností, svědčí o tom, že kvalita nabízených služeb v České republice stále roste a Praha a další větší města již nejsou jedinými destinacemi, po kterých nejen cizinci, ale i Češi prahnou.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: