Jak se liší cena povinného ručení podle typu vozidla?

Jak se liší cena povinného ručení podle typu vozidla?

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Při koupi nového auta obvykle řešíte barvu, typ motoru, velikost kufru a počet míst k sezení. Soustředíte se ale při svém výběru i na povinné ručení? Ceny povinného ručení podle obsahu motoru totiž ovlivňují, kolik každý rok na pojištění zaplatíte.

K nově pořízenému autu si musíte ze zákona koupit i povinné ručení, bez kterého se na silnice vydávat nemůžete. Rozsah pojištění a pojišťovnu si můžete vybrat podle vlastních preferencí na komerčním pojistném trhu. Na výslednou cenu, kterou za povinné ručení zaplatíte, má vliv mnoho proměnných. Jde o objem motoru, výkon v kilowattech, hmotnost vozidla, roční nájezd kilometrů, užití vozidla, stáří automobilu, věk řidiče, region, kde je auto registrované, a bonusy řidiče za beznehodovost.

Ceny povinného ručení podle obsahu

Pro ceny povinného ručení podle obsahu platí přímá úměra. Čím vyšší objem čili obsah motoru, tím je také vyšší cena povinného ručení. Doporučujeme zkontrolovat si vaše náklady na povinné ručení. Vyzkoušejte zdarma jednu z dostupných online kalkulaček na srovnání povinného ručení, jako je třeba Klik.cz, a udělejte si představu o nejvýhodnějším pojistném produktu.

Povinné ručení ostatních vozů a motocyklů

I u ostatních typů vozů a motorek platí přímá úměra obsahu motoru a ceny. U povinného ručení nákladního automobilu je velmi důležitým faktorem hmotnost. Náklaďáky zařazené ve vyšší skupině mají dražší povinné ručení – těžký automobil v případě nehody totiž obvykle způsobí větší škody než lehčí auta.

Ceny havarijního pojištění podle obsahu motoru

Obsahem motoru jsou ovlivněny nejen ceny povinného ručení. Jako každého řidiče by vás mělo zajímat i havarijní pojištění, které mimo jiné chrání před škodami vzniklými na vlastním voze, živelnými pohromami či krádeží.

Tento údaj má vliv i na výpočet havarijního pojištění. Radujete se, že má vaše auto deset let a je v naprosto bezvadném stavu? I když auto nepotřebovalo zásadní opravy, stačí mu jen běžný servis a má pro vás má pořád stejnou hodnotu, jako by bylo nové, pojišťovna to může vidět jinak. Může se vám dokonce stát, že vaše auto nebude chtít havarijně pojistit. Proč? Při totální škodě totiž dostanete jen cenu, za kterou byste auto před nehodou prodali. Od této částky se ještě odečte cena vraku. A právě tato částka je vzdálená tomu, za kolik pořídíte nové auto.

Havarijní pojištění se hodí u starších vozidel v případě škrábanců a oprav menších škod. U totálních škod už své opodstatnění nemá, u levných ojetých automobilů proto havarijní pojištění není možné ani sjednat. Cena vozidla by měla být alespoň padesát tisíc, aby ho bylo možné pojistit. Vyšší obsah motoru zdražuje povinné ručení, rozdíly jsou ale jen stokorunové. Daleko větší rozdíl je vidět u havarijního pojištění, kde jsou skoky v cenách v řádech tisíců.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: